Co są w stanie zaproponować profesjonaliści od marketingu?

Agencje marketingowe wyrastają jak grzyby po deszczu i do ich istnienia przyzwyczaili się niemal wszyscy. Nie wszyscy jednak wiedzą, czym się one zajmują. Najrówniej-marketingiem. Owszem, jakkolwiek co to znaczy „zajmować się reklamą”? Agencja marketingowa tworzy reklamy na zamówienie. Mogą posiadać one rozliczną formę: są w stanie być to reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe, w Internecie itp. Coraz to powszechniejsze jest również tworzenie reklam ambientowych, czyli inaczej niestandardowych. Takie reklamy znajdują się na środkach przewozu miejskiego (autokarach, taryfach, metrze, tramwajach), na wiatach autobusowych, w poczekalniach, autach (banery na dachu bądź też ciągnięte za samochodem).

Agencje prowadzą całe kampanie marketingowe, inaczej usystematyzowane, planowe działanie marketingowe. Z agencji reklamowej niejednokrotnie wykorzystują firmy dopiero wchodzące na rynek, chcąc w ten sposób zbudować korzystny wizerunek własnej marki w opinii powszechnej. Kampanie reklamowe mogą przysłużyć się także jednostkom już istniejącym i nieco zapomnianym w powrocie na rynek. W większości wypadków jednakże działalność agencji reklamowej wiąże się z pracą nad rzeczowym produktem – przetestuj Prospecting – kampanie szukające klientów – interimsales. Działania reklamowe mają spowodować zaznajomienie z nim społeczeństwa i zachęcić do kupna. Coraz to częściej w odniesieniu do agencji zaprzątających się promocją w sieci używa się określenia „agencja interaktywna”. Czy jest jakaś różnica?

Agencje interaktywne to tak jakby filie marketingowe, jakich obszarem działania jest Internet, niemniej jednak nie chodzi tu tylko o zareklamowanie firmy klienta w Internecie. Agencje interakcyjne absorbują się budowaniem samej obecności zleceniodawcy w Internecie. Agencje interaktywne projektują np. stronę WWW danej firmy. Co poniektóre są tylko „wizytówką”, obejmującą bazowe dane o firmie, inne są na bieżąco uaktualniane. W związku z tym agencje interaktywne absorbują się pozycjonowaniem witryny konsumenta oraz promocją jego serwisu w wyszukiwarce (SEO). Kontrahenci powierzają również agencjom hosting witryn internetowych. Mogą one być także odpowiedzialne za projekt handlu internetowego (e-commerce), np. sklepu w sieci. Aktualnie coraz bardziej zaciera się granica między agencjami reklamowymi, a interaktywnymi.

You may also like...

Dodaj komentarz