Dlaczego bycie dyrektorem jest trudne i jakim sposobem to uprościć?

Umysł ludzki funkcjonuje na bazie skojarzeń. To właśnie dzięki temu prościej zapamiętujemy oraz prościej przyswajamy informacje. Przyrównywać do siebie można wiele rzeczy. Organizację firmy na przykład możemy jak najbardziej porównać do tworu, jakim jest rodzina. Dwa najważniejsze detale, czyli rodzice – stanowią korzystne porównanie do jednostek w firmie, jakimi są zarząd oraz dział rachunkowości. Muszą oboje ze sobą współgrać, ponieważ jedno bez drugiego nie może prawidłowo funkcjonować.

Często w zarządzie firmy, innymi słowy w ścisłym władztwie zasiada główny księgowy, a w takim razie sprawuje dwie funkcje – ma swój udział w zarządzaniu pełnym organizmem, a oraz włada zagadnieniami finansowymi. W stereotypowej rodzinie takie funkcje pełni oczywiście matka. Ojciec jest jak najbardziej tą cząstką, która generuje przychód rodziny. Dzieci w miarodajnym wieku stają się pracownikami, dopełniającymi rozporządzenia zarządu, innymi słowy rodziców.

Zarządzanie takim przedsiębiorstwem jakim jest rodzina, stanowi największe oraz najbardziej odpowiedzialne wyzwanie. Chociaż wypłacanie premii uznaniowej pracownikom wychodzi o wiele taniej niż w przypadku prawdziwej firmy. Dochodzi jeszcze jedna zaleta. Urlop bierze pełna załoga domowego przedsiębiorstwa i firma przez to nic nie traci, a nawet zyskuje! W żadnej firmie wspólny wyjazd tak nie ucieszy jak wyjazd rodzinny. Każdy człowiek jako dziecko marzy w pewnym okresie o tym, że zostanie szefem, który ma certika.pl – certyfikacja ISO 9001. Szczególnie mali chłopcy. Wyobrażają sobie, że zarządzanie firmą to chodzenie do pracy w garniturze, prywatne biuro, sekretarka, podpisywanie dokumentów oraz wydawanie poleceń. Jednym słowem: praca – bajka. Niestety w rzeczywistości nie wygląda to tak różowo. Bez wątpienia, bycie właścicielem firmy to prestiż oraz w większości wypadków odpowiednie zarobki.

Jednakże proporcjonalny jest poziom stresu i godzin spędzonych każdego dnia w pracy. Niejednokrotnie zdarza się tak, iż prezes wcale nie musi być w biurze, żeby pracować. Jego obecność w domu wówczas nie oznacza słodkiego lenistwa. Bycie odpowiedzialnym za jednostkę gospodarczą to życie pod jej dyktando, to odpowiedzialność za jej profesjonalne funkcjonowanie, a tym samym za położenie pracy podwładnych.

You may also like...

Dodaj komentarz